Aankomst in Hong Kong - Reisverslag uit Franeker, Nederland van anders - WaarBenJij.nu Aankomst in Hong Kong - Reisverslag uit Franeker, Nederland van anders - WaarBenJij.nu

Aankomst in Hong Kong

10 December 2014 | Nederland, Franeker

De vlucht verliep prima volgens de planning. Op het vliegveld zoeken naar het juiste vervoersmiddel om in de stad te komen. Net toen we besloten hadden om de metro te nemen kwam een vrouw ons vertellen dat we beter de bus kunnen nemen dat is goedkoper en je ziet meer. Ze gaf het nr van de bus en de naam van de halte. De reis is begonnen. Heerlijk genieten van het uitzicht van de 45min durende rit. Je ziet gelijk de hoogbouw en de drukte op de weg die hoort bij een grote stad. Na het vinden van ons hok, meer was ons kamertje niet die we online geboekt hadden. Een bed met daarvoor een tafeltje met tv (flatscreen anders paste het niet) en een iets grotere tafel met een stoel er voor en dat was het. O,ja ook zeker 1,5 meter vloer. Na het lange zitten door de reis was een avondwandeling een goede keuze. De fantastische skyline bij de baai van Hong Kong gaf ons het echte reis gevoel. Oude boten die de containers en andere lading vervoerde naar de wal en de neon die van de hoog bouw af spatte maakten het compleet. Na een warme hap en een bezoek aan de 7elfen die je werkelijk overal vind in Azië. Was het tijd om ons hok op de 10de verdieping weer op te zoeken.

Na een goede nachtrust en een ontbijt van zoete broodjes. Zijn we over de boulevard gelopen, weer een fantastisch uitzicht. Ook de nodige oude gebouwen en een groot park hebben we bezocht. Rond 17h hadden we afgesproken met Xiaoming, broertje van Hilde die momenteel in Hong Kong studeert. Na een rondleiding op de universiteit gezamenlijk gegeten en bijgekletst. Laat terug naar het hok om ´s ochtends het vliegtuig naar Taiwan te nemen.

• 19 December 2014 - 09:50

Tjittie Ploegstra:

Hoi,

Dit is de eerste dag zo'n beetje? Ben ook nieuwsgierig naar de rest :-), Wij zijn intussen terug in het kikkerlandje en hebben een prachtige reis gehad. Veel plezier daar nog! Groetjes Tjittie.