aankomst Taiwan - Reisverslag uit Taichung, Taiwan van anders - WaarBenJij.nu aankomst Taiwan - Reisverslag uit Taichung, Taiwan van anders - WaarBenJij.nu

aankomst Taiwan

19 December 2014 | Taiwan, Taichung

Na een prima kort vluchtje zijn we veilig geland op het vliegveld in de stad Taichung. Het weer is hier beter dan in Hong Kong, ca 28 graden en gelukkig een aangename luchtvochtigheid. Hier geen ontvangst comité van de tourist info. Ons onthaal qua info was een bus schema waar geen letter opstond die wij konden lezen.Het reizen was nu pas echt begonnen. Na wat puzzelen en het risico afwegend dat we in een compleet andere stad terecht konden komen hebben we toegestemd met de redelijk opdringerig taxi chauffeur. Hij sprak goed Engels en na de prijs onderhandeling werden we in een taxi geholpen waar opeens een andere chauffeur ons zou brengen. Deze sprak ook Engels zei de eerste. En dat klopte, hij vroeg keurig hoe het met ons was en waar we vandaan kwamen. Op de vraag hoe het met hem was heeft hij waarschijnlijk niet begrepen, zijn Engels was op. Het adres wat we hadden was zelfs voor de chinees lezende en sprekende nog moeilijk te vinden. Na vragen en wat heen en weer in een smal straatje. Was de eigenaar van het hostel waarschijnlijk door iemand gebeld. Hij liep met ons mee en verbaasde zich dat we geen reservering hadden. Aangezien ze geen receptie hebben, na online te boeken krijg je een code waarmee je je kamer en hostel binnen kun. Dat was weer een meevaller. Mooie kamer inclusief tandenborstels, tandpasta en kam in plasticpapier. De nightmarket was iets verder op. Een drukte, voornamelijk jeugd afkomstig van de universiteit en hogeschool. Overal snuisterijen en kraampjes om wat te eten. We hebben ons daar goed vermaakt.