veilig aangekomen - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van anders - WaarBenJij.nu veilig aangekomen - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van anders - WaarBenJij.nu

veilig aangekomen

Door: Sibrand

12 December 2009 | Vietnam, Hanoi

Tweede deel minder vlot dan het eerste deel. Na bijna 4uur wachten op Singapore kregen we een extra wacht uurtje wegens een 'technisch' probleempje. Zeg maar gewoon we halen eerst de bagage van 1 persoon er uit. Dan stoppen het dan in een anderluik er weer in. Heel technisch allemaal! Eindelijk en na z'n lange dag is het eindelijk weer vliegen. Mooi uitzicht en een goed vooruitzicht. In het vliegtuig iemand ontmoet die voor z'n werk telkens in ander landen mag werken varierend van 1maand tot 3jaar per land. (en al 25jaar lang) Dus wat is normaal.... Toevallig moest hij ook in het oosterlijke deel van Hanoi zijn dus taxi gedeeld. De verkeersregels zijn simpel hier. De sterkste heeft voorrang. Dikke chaos maar het werkt wel. Oversteken lijkt op Russische roulette maar als je het een paar keer hebt gedaan blijkt het heel veilig. De taxi chauffeur was niet bekend in Hanoi. En z'n engels net zo goed als mijn vietnamees. Was nog een mooie ervaring om het hotel te vinden. Een local op een brommertje (en die zie je hier 'bijna' niet......) reed voor ons uit. Kenlijk reden we ergens verkeerd en de chauffeur moest toch even laten weten dat hij meer is dan een local op een brommer. Motto status is hier belangrijker dan dat je ergens verstand van hebt. Dank aan de local toch het hotel kunnen vinden. Waar mij vooruitzicht een koppie om de hoek deed.

Else en ik hebben heel veel bij gekletst zei 80% en ik moe luisterend. Erg gezellig, de rest van haar verhalen mag ik nog horen. Ook nog lekker dagje de stad in geweest hoor ;) (zegt Else)

ps het NL mob nr werk niet in Vietnam. Helaas.... maar wel draadloos internet!

GreetZ

• 12 December 2009 - 11:35

Es:

Fijn dat je goed bent aangekomen!! Ik ga nu eerst de stad in, ben rond een uurtje of 4 (mijn 4 uur :P) weer terug.. Dus hoop dan even met jullie te kletsen!!

Liefs

• 12 December 2009 - 15:20

Steven:

Ey man, leuk dat je goed aangekomen bent.

groetjes aan else ;)

grtz,
    steven

• 13 December 2009 - 17:17

Vader:

Hoi Sibrand

Fijn dat je goed aangekomen bent, veel plezier samen met Else in Vietnam. Je bent wel heel slim om net nu Martine en Felix verhuizen heel veilig ver weg te zitten. Je moeder en ik hebbben de flat al gezien.. Hardstikke mooi, lekker ruim.
    Veel mooi weer (hier zit het tegen vriezen aan) en een leuke reis toegewenst, groeten aan Else.
    Veel liefs, je vader

• 13 December 2009 - 21:53

Margo:

Hey Sibrand,

Je kijkt in ieder geval erg blij op de foto, dus volgens mij zit het wel goed. Goed om te lezen dat je goed aan bent gekomen. Hoop dat je een gewelidige tijd hebt met veel verhalen van Else en lekker shoppen haha.

Liefs, Margo

• 14 December 2009 - 19:37

Gerard.:

Hee blok B topper (dit is vakjargon, hoor, voor de meelezers). Zo te lezen heb je het allemaal goed doorstaan en beleefd. Bij ons is niet best, met 1 collega minder is er dus nog minder koffie als anders.
    Maar goed, je 1e week zit er al bijna op, dus het aftellen is begonnen. Veel plezier en vertier daar, met Else en met jezelf.
    Je collega.

• 15 December 2009 - 20:12

Anna:

Hey Sibrand,

Zo te lezen heb je een goede reis gehad mooi zo.
    Volgens mij vermaak je je er al prima ;-)
    Ga zeker af en toe even je reisverslag lezen! als je daar nog aan toe komt haha
    Have fun en de groetjes daar!!

• 16 December 2009 - 16:43

Joke:

wow!!! leuke reis. veel te beleven. hier laatste schoolweek voor de kerstvakantie. kinderen lopen op hun tandvlees, leraren ook. fijn dat je snel over je jet lag heeh was. groetjes, ook voor else. veel plezier samen