Melaka - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van anders - WaarBenJij.nu Melaka - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van anders - WaarBenJij.nu

Melaka

Door: Sibrand

20 Januari 2010 | Maleisië, Malakka

Een stadje waar Nederlands historie op ons lag te wachten. Bij het uitstappen van de bus bleken we op Dutch square uitgestapt te zijn. Dat scheelde weer een vlag om de grond te claimen...bleken ze dat in 1600 nog wat gedaan te hebben, we waren net te laat. Dus de volgende dag maar een kijkje nemen in het museum van het stadhuys. Leuk om zo ver weg iets te lezen over Nederland. We worden positief omschreven in de teksten naast de schilderijen en wapens. Ook is een kamer ingericht zoals het er uit zou hebben gezien tijdens de Nederlandse bezetting. Buiten stond een molen en dan kan je je als "Nederlander niet bedwingen om samen met zoiets zeldzaams op de foto te gaan. Wel leuk aan het plaat je is dat het bord Eye on Malaysia wijst naar de molen. 's avonds was wandelen door het stadje een snelle manier om bijna alles te zien. Het is er niet groot. Maar we hebben wel een extra nacht doorgebracht in Melaka. Maar dat had niks met Melaka te maken maar alles met Singapore en de dure overnachtingen. Zeg maar ca 3keer zo duur. Dus werd de avond bus op eens een ochtend bus. Niet dat het hier te koud werd...,mijn eind datum kwam te dichtbij. Dus tijd om te gaan.