Kuala lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van anders - WaarBenJij.nu Kuala lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van anders - WaarBenJij.nu

Kuala lumpur

Door: Sibrand

18 Januari 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

De hoofdstad van dit land… Waar we vlakbij/in chinatown een hostel zoeken ivm de prijs en de goede souvenir mogelijkheden. Een ware opgave lag te wachten. Het mooie weer liet ons na een wandeling door de stad alleen. Met de zolang gehoopte tropische bui, nou ja tropisch het was dan geen warm water wat viel en niet de gebruikelijke dikke druppen die er vielen en na de tijd werd het niet gelijk weer mooi weer en bleef het ook niet warm tijdens de regen, meer een koufront, het regende wel hard, heel hard. (was het beste na 6weken, hoor!) Zaten we al eten te kijken naar een kruispunt waar ze elkaar in de weg stonden. Op het kruis punt geen agressie, door bv te toeteren. Wel werd er getoeterd als iemand het lef had niet het kruipunt te blokkeren en voor groenlicht bleef wachten tot er ruimte was om ook echt naar de overkant te gaan, onbehoorlijk! Daar moet je iemand attent op maken door veel te toeteren. Na het eten verder gewandeld en een bord gezien met 30km/j. Het stond daar dan ook vol met auto’s. Elke dag heb ik me bezig gehouden om te zoeken naar bv echte Lolexen, echte Bos en echte andere top merken om mee terug te nemen naar NL. Gewoon voor de aardigheid een hele opgave nog. Wel gezellig en als ze vragen of je dvd’s wilt is zeggen dat je geen dvd-speler hebt een goede oplossing als je geen dvd’s wilt kopen. In Chinatown hebben veel kraampjes het zelfde spul dus das makkelijk. Hoef je niet overal langs. Ja, hoef je niet maar is wel leuk… De Petronas Towers waren bij nacht indrukwekkend, erg mooi. Else zocht nog een USB-stick en die konden we vinden in een groot technische warenhuis vol elektronica (vooral veel telefoons) met een verdiepinkje of 6a7 genoeg om niet de bovenste verdieping te bereiken. In de ‘kelder’ heerlijk gegeten (beetje sushi ). Met een bus de KKKKL express gingen we naar Melaka, weg uit het volgens Else: Koud Kut Kuala Lumpur. En ik dacht: Doen ze het nog Express ook.