regenwoud Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van anders - WaarBenJij.nu regenwoud Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van anders - WaarBenJij.nu

regenwoud Cameron Highlands

Door: Sibrand

12 Januari 2010 | Maleisië, Cameron Highlands

Na een bus rit die mij te lang duurde. (was nog niet lekker) Kwamen we ’s ochtends vroeg aan in koud Cameron Highlands.(kouder dan 25C) Rustig aan gedaan en contact gemaakt met mensen die al drie dagen zeiden dat ze morgen iets zouden gaan doen. Een toer was ca 20euro pp voor een halve dag. (veel te veel.... ;) Dus met het groepje overlegd en we zouden kijken of in het dorp iemand te vinden was die het goedkoper kon doen. Omdat wij rustig aan deden hebben zij eea geregeld en kwamen we op de helft. Dus werd de uitspraak morgen gaan we iets doen, werkelijkheid. En we mochten als groep bepalen wat we gingen zien. Als eerste naar werelds grootste bloem geweest. (Rafflesia) Een soort bloem die 10maanden nodig heeft om tot bloei te komen en dan maar 10dagen schitterend. Nou, ja schitterend, na een week is de mooie rode kleur er af. En wij hebben alleen 2 gezien die ouder waren dan 7dagen. Bruin kan ook mooi zijn. En ze ruiken vast voor iemand lekker.... Om daar te komen mochten we met een 4x4 een modderig pad op. Was weer een leuke ervaring. Door het goede rijden van onze gids kwamen we zonder al te veel problemen boven. (oke een grote ton (2,5m) moest aan de kant gereden worden en stuiterde je door de 4x4 op en neer.) Mooie wandeling door het woud naar de bloem en terug gestopt bij de waterval om ff af te koelen. Hard nodig na z'n klim in de warmte. Gingen we terug met de 4x4. Helaas kwam de 4x4 nu wel vast te staan en mochten we een stukje lopen.... Op naar de thee plantage. Mooi uitzicht en lekkere thee. (en dat voor een niet thee liefhebber, jaja) Op naar het hoogste kunt van Cameron highlands. Wat een hele klim in hield.(wisten wij veel) Hier en daar kon je niet op de ondergrond vertrouwen. Je kon er tot je knie in verdwijnen.... Van stronk naar stronk en boom naar steen was de beste manier. Toen de gids voor de zevende keer zei dat het nog maar 5min was, klopte dat ook. De gids kreeg er zin in dus op naar het uitkijkpunt. Met de 4x4 naar een torentje. Was niet echt indrukwekkend meer na de klim van kort daarvoor. Wel was het leuk om te zien waar dat hoogste punt nou was. We zouden maar een halve dag begeleiding hadden maar de enthousiaste gids regelde dat we na sluitingstijd nog naar 'de vlindertuin' konden. Nog wel entree betalen maar er bleef een medewerker op ons wachten. Hier konden we contact leggen met insecten zoals kevers, slangen, levende 'boom bladeren' en schorpioenen die door de medewerker dood leuk op je gezet werden. Leverde wel mooie plaatjes op. Ook de bloemen en de vlinders ed waren erg mooi, hele heldere kleuren. Na een lange dag wou hij ons nog bij een restaurant afzetten. Maar we hebben gekozen om terug te gaan, om eerst wat warmers aan te trekken. Het kan daar behoorlijk afkoelen. Na het een groepsetentje waar we van restaurant mochten veranderen omdat de chinees geen rijst meer had.(alles kan hier) Liepen we genietend van een prachtige sterrenhemel klapper tandend terug! Ja, het kwik was gedaald onder de belachelijk lage 20graden, niet normaal.... zo koud!
Tijd om snel hier weg te gaan.

• 19 Januari 2010 - 18:50

Cato:

Sibrand, bedankt voor de kaart. Ik heb al je reisverslagen gelezen. Wat een geweldige ervaring.
    Enjoy the rest of your vacation, and have a safe trip home, Ralph, Cato, Anthony and Jeffrey.