Georgetown op schiereiland Penang - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van anders - WaarBenJij.nu Georgetown op schiereiland Penang - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van anders - WaarBenJij.nu

Georgetown op schiereiland Penang

Door: Sibrand

09 Januari 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Georgetown (ook belasting vrij) ja je moet wat doen om het goedkoop te houden. Helaas was het bier hier in onze ogen schreeuwend duur. 0,66l bier voor 14 Ringggit (ca 2,8euro!!) We hebben stukken minder betaald voor het avondeten. (wen je zo snel aan ;) Later nog wat biertjes gedronken ergens anders bleek de prijs daar het zelfde te zijn... (wel lekker bier en gezellige sfeer) De volgende dag beetje rondgelopen. En wat plaatselijke dingen bekenken. Volgende dag maar wat actiefs doen. 's avond troffen we een leuk groepje die ging stappen. Dus inhaken en nergens in mogen waar het gezellig is omdat een aantal een hemd aan had. Dus naar de volgende tent. En die was gezellig, nou nou nou. Speciaal voor ons een lge dans vloer waar een jongen van ons groepje helemaal uit ze dak ging. Drank zat al in de man ;) Ze wouden rijk worden van ons dus we besloten dat dat maar niet moest. Op naar de 24h supermarkt. Sterke drank en fris. MAkkelijk als het buiten warm is de hele dag. Lekker hangent op de stoep mensen ontmoetend. Zo ook een lokal met een brommer. Dus onze man met de drank in gesprek. En hij kreeg de sleutels, wij nog no,nee, of iets roepen, dus hij er als een speer vandoor op de brommer aan de rechterkant van de weg. (de rest reed gewoon links) Wij in de zorgen en wachtend op de sirene. De lokal rustig hangend op de stoep.( met de helm in ze hand) Even gevraagd hoe hard dat brommertje ging. Slechts 90km. Das niet verkeerd als hard wil. Na een klein half uurtje kwam hij terug.... Na dat de fris op was werd het tijd om het bed op te zoeken. Volgende dag actief het eiland bekijken. 's ochtends naar een aanbevolen plek waar je heerlijk kon eten. Zag er goed uit maar ik had geen honger. (ja het staat er echt, geen honger) Met veel gepuf wat naar binnen gewerkt maar het smaakte me niet. Terug naar het hostel en een paar uurtjes gelegen. En verder rustig aan gedaan. Om de volgende dag naar Cameron Highlands te gaan. (om daar wel actief te zijn)