Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van anders - WaarBenJij.nu Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van anders - WaarBenJij.nu

Saigon

Door: Sibrand

22 December 2009 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Na een lange nachtbus reis zijn we in Ho chi minh beland. Onderweg moeten wachten tot de weg weer vrij was ivm een ongeluk was ca 400meter verder op gebeurd. Geen gewonden wel flink wat blik schade. Een bus en een vrachtwagen hebben elkaar geraakt in een bocht, waarschijnlijk omdat de bus probeerde in te halen. De vrachtwagen zat op de vangrail vast en kon niet verplaatst worden. Maar de bus werd kon na wat noodreparaties 10 meter verplaatst worden. Waardoor er 1 weghelft vrij was. En dan begint het getrek en gesjor wie er het eerst langs mag. Na een paar uur vertraging mochten we overstappen op een andere bus, wat anders was dan ons verteld was in het hotel. (tja Vietnam) Het was ochtend en het uitzicht was super. Dat is het voordeel als je per bus reist je ziet veel meer. Helaas foto's maken lukt dan niet. We stopt bij een beach tent waar we wat hebben gegeten. Communicatie was met handen en voeten. Dus ik stond oplaatst in de keuken aan te geven wat we woude. Echt een super spot. Veel wind, zon en wit strand. Ook het betalen was moeilijk. Na drie keer doorverwezen te zijn heb ik maar de gemiddelde prijs van twee maaltijden gegeven. Ze leken er tevreden mee. Na een fijne nacht in Saigon zijn we naar de Cochi tunnels geweest. We hadden een Vietnamees met humor als gids, erg grappig. De tunnels waren erg klein! Gehurkt kon ik me nog wat voortbewegen. Indrukwekkend hoe ze zich hebben moeten behelpen met simpele maar doeltreffende boobytraps. 's middags zijn we naar het museum geweest. Waar veel aangrijpende foto's met een persoonlijk verhaaltje je mee sleurde in het zwaarmoedige gevoel. Helaas was er bijna niets te vinden over wat de oorzaak was en een tijdslijn was moeilijk te vinden. Wel grappig dat je in Vietnam een A-viertje ziet hangen met Nederlandse tekst er op. Dat oproept om geld te geven voor de getroffen burgers. 's avond de stad verkend. (klein stukje maar, het is hier erg groot) Hier ook een 'groothandel' gevonden. Zet 20 containers bijelkaar (2hoog) en uit elke container kun je 1 product kopen. (varierend van lcd-schermen tot kinderwagens.) Er tegen over was een soort media markt met de zelfde drukte. In het prak werd geoefend voor een groot optreden. Helaas was ik net te laat voor wat salsa. Het was 22:05 en ze stopte net. Echt jammer! Wel was er nog een salsa bar vlakbij. Dus vol goede moed er heen. Ook gevonden. Maar helaas ook al gesloten. Vandaag gaan we de grens over naar de stad Phonphen. Hopelijk krijgen we geen problemen bij de grens ze proberen je daar vaak op te lichten.

Tot LetterZ

• 22 December 2009 - 14:06

Steven:

Klinkt allemaal erg leuk daaro..

leuk om zo te lezen wat jullie beiden meemaken :D